مطالب مفید




نکات مهم برای انتخاب دسته گل عروس را  بهتر است که بدانیم

گل آرایی و گل های دسته گل عروس یکی از چیزهای خیلی مهم برگزاری مراسم عروسی و نامزدی است که می‌تواند مراسم شما را از یک جشن ساده و معمولی به یک جشن رویایی و لوکس و رمانتیک تبدیل کند، اولین چیزی که در بدو ورود مهمان ها به تالار عروسی به نظر می‌رسد زیبایی گل های به کار رفته در تزیینات و دکوراسیون عروسی شما است پس بهتر است با دانش و فکر کافی به سراغ انتخاب گل برای عروسی‌تان بروید و همه چیز را به تشریفات و گل فروشی نسپارید تا یک عروسی رویایی و رمانتیک مطابق سلیقه‌تان داشته باشید. اگر شما هم مثل خیلی از عروس های دیگر هیچ ایده و دانشی از انواع گل مناسب دسته گل عروس ندارید این نوشته برای شماست. 

دسته گل عروسی یکی از زیورآلاتی است که ممکن است فقط یک بار در زندگیتان از آن استفاده کنید، چه روز دیگری باید یک دسته گل زیبا را کل روز همراهتان داشته باشید و در همه ی عکس ها همراهتان باشد؟ پس باید حواستان را خوب جمع کنید تا یک مدل دسته گل خاص عروس انتخاب کنید تا زیبایی‌تان را کامل کنید. 

اول لباس عروس، بعد دسته گل

بهتر است وقتی که با گل فروش یا تشریفاتی راجع به دسته گلتان صحبت می‌کنید عکسی از لباس عروسیتان داشته باشید، انتخاب یک مدل دسته گل خاص عروس کاملاَ وابسته به مدل و طراحی و پارچه و جزئیات لباس عروستان است.کلید اصلی این است که دسته گلی انتخاب کنید که زیبایی های شما را نپوشاند، مدل لباستان را پنهان نکند و تناسب ظاهرتان را کم نکند.

در انتخاب مدل دسته گل خاص عروس به شکل و اندازه دقت کنید

برای مثال اگر روی دامن و بالاتنه لباستان سنگ و مروارید دوزی های زیادی شده درست نیست از مدل های دسته گلی انتخاب کنید که آنقدر بزرگ باشند که جلوی لباستان را بپوشانند، اما اگر مدل لباس عروستان طوری است که پشت آن کار شده و مدل جلوی آن ساده تر است بهتر است از دسته گلی بزرگتر استفاده کنید که توازن را حفظ کرده باشید.

گل های هر فصل کدامند؟

باید از قبل بدانید که هر گل در چه فصلی رشد میکند، اگر گلهای نامتناسب با فصل برگزاری مراسم عروسی‌تان انتخاب کنید امکان اینکه با هزینه ی کمی بتوانید دسته گلتان را سفارش بدهید وجود ندارد. مثلاَ با این وجود که دسته گل های شیپوری حالت کلاسیک و خالصی به ظاهر شما می‌دهند فقط درفصول سرد پیدا میشوند.

 گل مناسب دسته گل عروس: فصل بهار

گل رز مینیاتوری: گل های رز مینیاتوری از دسته گل هایی هستند که تقریباً در همه ی فصول سال می‌توانید پیدایشان کنید، در فصل بهار برای اینکه با تازگی و طراوت بهاری هماهنگ شوید می‌توانید از رنگ های صورتی و بنفش کم رنگ این گل زیبا استفاده کنید.

گل کوکب: گل های کوکب انواع مختلفی دارند و نوع گل کوکب مناسب دسته گل عروس، کوکب زینتی پرپر است که در فصل بهار در همه گل فروشی ها پیدا می‌شود، این نوع گل تنوع رنگی زیادی برای دسته گل عروس دارد و از نظر قیمت هم ارزان و مناسب است.

لیسیانتوس: این نوع گل یکی از زیباترین و رویایی ترین گل هایی‌ست که می‌توانید برای تزیین میز عروسی و دسته گل‌تان از رنگ های سفید و لیمویی و زرد آن استفاده کنید که با گلبرگ های نازک و قیمت اندکش دل هر عروس و دامادی را می‌برد.

گل ارکیده: اگر قصد برگزاری یک مراسم لوکس و زیبا هستید، گل ارکیده خاص ترین گلی است که می‌توانید برای دسته گل عروسی‌تان آن را انتخاب کنید، البته این نوع گل ماندگاری زیادی ندارد و همینطور از نظر قیمت از بقیه گل ها گران تر است.

گل مناسب دسته گل عروس:فصل تابستان

نرگس درختی: اگر مجذوب معصومیت و سادگی که گل نرگس به ظاهرتان در روز عروسی شما می‌دهد شده اید، ولی مراسم عروسی‌تان در فصل گرم برگزار می‌شود که در آن خبری از نرگس های زمستانی نیست، پیشنهاد ما به شما گل نرگس درختی است.

گل صد تومانی: یکی از رایج ترین انتخاب عروس و داماد ها برای دسته گل عروسیگل های صد تومانی هستند، که با ظاهر پر برگشان حجم گل‌های به کار رفته در گل آرایی مراسم عروسی‌تان را دو چندان می‌کند.یک  نکته ی جالب در مورد گل های صد تومانی این است که نباید فریب اسم این گل را خورد، عنوان “صد تومانی” به این دلیل است که در روزگار قدیم که این نوع گل به تازگی به بازار آمده بود، قیمتش صد تومان و از بقیه گل ها گران تر بود و به مرور به همین اسم بین مردم شناخته شد. اگر به گل های صد تومانی علاقه دارید اما متناسب با بودجه شما نیستند می‌توانید از جایگزین ارزان تر این گل ها، یعنی گل های آلاله استفاده کنید که ظاهراَ شبیه به هم هستند.

گل مناسب دسته گل عروس: فصل پاییز

گل آلسترومریا: این نوع گل ها تنوع رنگی زیادی دارند و تقریباَ شبیه ترکیب گل های شیپوری و نرگس هستند. قیمت نسبتاَ مناسبی دارند و با سلیقه ی اکثر عروس ها هماهنگند. از این نوع گل در فصل های بهار و تابستان هم می‌توانید استفاده کنید.

گل زبان در قفا: این نوع گل مناسب دسته گل های رویای با تم رنگی آبی و بنفش با مدل های آبشاری و آویزان است.

گل داودی: این گل ظاهری شبیه به گل کوکب دارد و اگر به ظاهر گل های کوکب علاقه دارید و  عروسی‌تان در پاییز است می‌توانید از گل داودی استفاده کنید.

گل مناسب دسته گل عروس: فصل زمستان

گل شیپوری: انتخاب چند ساقه گل شیپوری سفید برای یک دسته گل تمام سفید یک انتخاب شیک و رویایی برای عروسی های زمستانی است.

گل های یاسمن: این شکوفه های خوشبو و کوچک برای تکمیل دسته گل عروس خانوم های ساده پسند انتخاب مناسبی هستند.

گل آلسترومریا: برای دسته گل های زمستانی می‎توانید از رنگ های بنفش و سفید این نوع گل استفاده کنید.

 لباس عروستان چه رنگی است؟

رنگ یکی از کلیدهای اساسی است، رنگ های سفید،عاجی و کرم هر کدام طیف های گسترده ای دارند و دانستن رنگ دقیق لباستان به گل فروش کمک بزرگی می‌کند، بنابراین سعی کنید اگه نمونه پارچه ای دارید با خود ببرید.

اگر لباستان را خیاط می‌دوزد می‎‌توانید از او بخواهید که یک تکه نوار کوچک از لباستان به شما بدهد برای دور دسته گلتان.

دسته گلتان را خاص تر کنید

اگر گلهای خاصی دوست دارید یا بین شما و همسرتان گلی معنای مخصوص دارد سعی کنید گل های دسته گلتان را از آنها انتخاب کنید.حتی میتوانید از زنجیر و یا گل سینه و زیورآلاتی که برایتان خاطره‌ساز هستند برای دور دسته گلتان انتخاب کنید.

چطور باید دسته گلتان را نگه دارید؟

اکثر عروس ها به این علت که برای دفعه اول است که دسته گلشان را در دست دارند نمی‌دانند که چطور باید دست گلشان را نگه دارند و اکثرا با دو دست آن را طوری نگه میدارند که کل هم دست هایشان خسته میشود و هم بالاتنه‌شان پوشیده می‌شود. یادتان بماند بهتر است دسته گل عروس با یک دست و در پایین و کنار لباستان به گونه ای نگه داشته شود که لباستان را پنهان نکند و دستتان را خسته نکند، در غیر این‌صورت تمام انرژی و وقتی که صرف انتخاب یک مدل دسته گل خاص عروس کرده اید هدر می‌رود.

از دسته گلتان عکس بگیرید

یکی از عکس هایی که باید  در هم آلبوم عکس عروسی باشد عکس دسته گل است، به عکاستان سفارش کنید که یک عکس خاص از دسته گلتان بگیرد، قرار دادن کیک عروسی در پس زمینه عکس دسته گلتان یکی از هزاران ایده ی جالب است.

دسته گل عروس باید تازه نگه داشته شود

دسته گلتان از ابتدا تا انتهای روز در دستتان خواهد بود پس بهتر است به یکی از ساقدوش ها بگویید که با چیدن ساقه های انتهایی دسته گلتان و پاشیدن کمی آب روی آن، دسته گلتان را تازه نگه دارید.

امیدوارم تشریفات شایان فر کمکی برای انتخاب دسته گل عروس به شما بزرگواران کرده باشد و از این مطلب استفاده کرده باشید.

جهت مشاوره و استعلام قیمت ها (برگزاری مراسم ازدواج، جشن تولد، مراسم عقد، گل آرایی، نورپردازی، تصویربرداری، برگزاری مهمانی، سمینار و همایش و...) می توانید با شماره تماس های ۰۹۱۲۱۴۵۸۰۸۴ و ۰۹۳۹۱۴۵۸۰۸۴ با تشریفات مجالس شایان فر در ارتباط باشید.